דר' שרית שפירו

המחקר של ד”ר שרית שפירו מתמקד במציאת דרכים חדשות להגביר את היכולות של אנשים בעזרת אימון וטכנולוגיה. עם רקע אקדמי בלמידה תפיסתית וגם בטכנולוגיות המסייעות בתחום הקשב והאינטראקציה בין אדם למחשב, ד”ר שפירו והצוות שלה חוקרים דרכים חדשניות בהן הטכנולוגיה יכולה לסייע לאנשים עם מוגבלויות למידה וראייה.
מטרת הצוות היא להשפיע על החיים מחוץ למעבדה. כדי לעשות זאת, הם מקטלגים את האתגרים הקיימים בשטח עבור אנשים עם מוגבלות כדי לפתח את הפתרונות הטכנולוגיים היעילים ביותר (מקניות, מגבלות תנועתיות זיהוי הבעות פנים וכדומה). הם משתמשים במציאות רבודה (AR), מעקב אחרי תנועות עיניים, זיהוי צליל וקול כדי לפתח טכנולוגיות המשפרות את אתגרי חיי היומיום. בתקופה האחרונה המחקר מתמקד באנשים בעלי ראייה לקויה.
המעבדה גם בוחנת את האינטראקציה בין תהליכים בתפיסה חזותית, קשב ולמידה ואיך אלו מתפתחים לאורך החיים. חברי המעבדה בוחנים איך וכיצד תהליכים אלו מתפתחים ושונים באוכלוסיה נוירוטיפיקלית לעומת אנשים בעלי מוגבלויות. הם בוחנים את אלו בעזרת שיטו שונות כמו פסיכופיזיקה, מעקב תנועות עיניים ומודלים חישוביים כדי להבין איך המוח שלנו לומד לעבד מידע חזותי חדש.

הלינק לאתר המעבדה: https://amplilab.edu.haifa.ac.il/home/